Tuesday, May 5, 2009

X-men Origin - Wolverine

Akhirnya ada masa gak aku nak masukkan post baru... hehehe...

Semalam selepas penat pujuk en tunang ajak tgk wayang... citer apa lagi klu bukan X-Men Origin - Wolverine... So kitorg gi tgk kt sunway jerk... aku ajak gi tgk kt OU dia xnak plak... dia kata jauh.. memalam malas nak gi sana.. aku layan jerk...

So time tgk wayang ramai plak yg tgk.. sbb masa beli tiket aku tgk kosong lagi seat... so beli tiket awal.. then terus mencekik.... En tunang nak makan kt kenny rogers.. aku xdelah lapo sgt... so teman kn dia makan sbb dia bising dr tgh hari xmakan... sian dia.. xsempat nak pg makan....



So back to the movie... citer dia memang best giler.... Klu korang belum tgk lagi pegilah tgk.. ada ganas, ada humor, ada romance and also ada part yg sedih giler...

So movie ni dia ceritakan memang pasal life Logan aka Wolverine nie.. dari dia kecik smpi dia besar... Logan ni memang takkan tua lah... Bayangkan dr thn 1845 smpi skang dia masih hidup... so dalam movie nie menyatakan Logan ngan Victor ni adik beradik.. dalam komik aku xtau plak... xmengikuti komik xmen arr....

So diorg ni memang protect each other arr.. tapi abg dia mempunyai nafsu suka membunuh.. so logan xsuka... then diorg dapat offer menyertai satu team mutan Team X..... so diorg dapat satu mision pegi Lagos, Nigeria tuk mencari batu meteroit... tapi Logan ni xsuka cari diorg ni bunuh rakyat tempatan so dia blah dari team tu...

then dia keje sebagai pembalak and tinggal with his gf..... seterusnya korang kene tgk sendiri.... tapi kan logan dalam movie nampak smart and hensem plak.. dlm x men terdahulu nampak selekeh plak....

Dlm movie ni gak nanti dia tunjukkan mcm mana dia dapat cakar dia jaid unbreakble... pergh.. memang mengerikan...

Part yang sedih bila gf dia mati tapi sebenarnya xmati... hmmm... terkejut gak aku...

Part Logan dh lupa ingatan then nampak gf dia mati tapi dia dh xkenal gf dia.. sedih giler part tu.....

Charles Xavier kuar gak dlm movie ni tapi mcm klakar plak rupa dia...

So for this movie saya kasi 4 bintang....

No comments: