Friday, April 17, 2009

Waja CPS

Skang kita tukar citer plak ye kawan-kawan... asik citer aktiviti aku buat jerk.. skang aku nak citer kereta idaman en tunang aku.. (klu dia beli aku yg pakai)...

hehehehe....

En tunang ni dh lama sgt berkenan nak beli Waja CPS... (buatan malaysia jerk).. nak beli oversea nanti2 ar... lagi pun skang tgh tight budget... yelah thn depan insyallah kami nak kawen... hehee doa2 kanlah yerk....

So entry kali ni pasal waja cps... so apa yg best sgt waja cps ni...




En tunang nak beli Waja CPS auto kay so aku citer yg auto jerklah yerk... yg manual tu korang carilah sendiri..

Kelebihan Waja CPS kali ni adalah enjin nyer telah diupgrade dari campro xjadi ker Campro CPS.. kira sama level mcm Vtec arr.... maklumat lebih lanjut aku xtau sgt.. nanti aku suh en tunang yg tulis kt blog nie.. (dia xpenah masuk blog aku ni pun)

Tu jer yg membezakan waja lama ngan waja cps. yg lain sama jerk.. en tunang yg paling suka pasal waja ni sbb dia ada auto cruise (hanya ada pada auto kay). sbb tu dia nak amik auto sbb ada auto cruise..

Then yg baru lg dlm waja cps nie.. dia punya gear.. dh pakai gear shifter dah... so dh diupgrade dah... aku lebih suka shifter dr yg biasa....


Shifter gear

Bagi interior dalam warnanya dh coklat.. i like.. so klu amik waja cps kalau bronze tu memang kenelah ngan warna interior dalam tu.. Seat belakang ada arm rest kt tgh.. tu yg en tunang aku suka sgt.. tapi musykil aku sapa yg nak duk belakang.. bukan dia blh nak pakai arm rest tu sgt...



Lagi satu panel dashboard dia sangatlah ringkas tapi elegant... aku lebih suka yg ini dari yg lama.. yelah sblm ni my father pakai waja sblm dia tukar ke toyota car.. so aku ingatlah sikit2 waja lama tu...



So about the price.. hmmm... for auto the price is RM64, xxx and for manual 60,xxx . So bg aku worth lah tuk price tu.. ada abs, airbag... yg model first edition xde pun airbag ke arm rest ker... so harga tu suitable lah.. selain waja, cps juga ada dikeluarkan untuk Gen2 and the latest one is Satria Neo...

Satu yg aku xsuka kt waja cps nie dia punya sport rim.. ada ke pi letak rim 15 inchi ke untuk kete gedabak mcm nie..

So inilah kete yg en tunang aku nak beli... tunggu jerlah bila aku nak pakai nie... tangan dh gatal nie....

*kredit gambar to paultan and baldwin

No comments: