Friday, April 24, 2009

Bride Wars

Klu ikut tajuk posting aku confirm citer tu dh lama... sori lah wei.. citer ni xsempat aku nak tgk kat wayang... sejak tunang ni.. en tunang a bit choosy.. tensen gak aku... so memang dia xde nyer nk tgk citer ni kt panggung... sedih nie... :(

So semalam baru aku sempat tgk citer nie... bkn beli dvd yer kawan2.. member aku donlod.. so aku just copy jerlah kan.. so semalam balik dr ofis.. poning2 kepala.. aku baring2 jerlah smbl layan citer nie...

Quite interesting this movie for me.. coz it story about our child dream.. biasalah budak kecik mesti ada impian masing2 bila dh besar nanti.. aku pun ada child dream gak... korang pun mesti ada gak kan....

So this story ni about the best childhood friend.. punya impian yg sama.. nak kawen kt New York plaza bulan jun sahaja yer kawan2... apsal bln june pun aku xpasti.. tapi rasa time tu summer kan...
So diorg get engaged same time and want to married same month and same place... date jerlah lain... so diorg gilah jumpa Marion St Claire (popular wedding planner)..... tapi ada problem plak.. pembantu Marion ni salah booking... terbooking diorg date dan waktu yg sama... so salah sorang kene mengalah.. tapi nan ado nyer nak mengalah...

So from here start lah conflict antara diorg... memang lawan abis-abisan .... siap si emma (hatteway) hantar banyak giler sweet kt liv (hudson)... so nanti liv xkan muat gaun verang wang tu...

According to the movie, one does not change Vera to fit you; you change yourself to fit Vera.

mcm xpercaya diorg ni pernah berkawan dari kecil... tapi ending mcm xjangka plak... blh eh mcm tu..... aku pun xterjangka yg ending dia mcm tu.. tapi adik pada liv tu hansem gak... pelakon lelaki dlm movie memang aku xkenal langsung... yg berlakon jadi nate tu Bryan Greenberg.... so cute.

Dia pernah berlakon dalam One tree hill... tapi xpenah plak aku perasan... ke sbb hero One tree hill lagi hensem dari dia...

*sorry yerk en tunang puji org lain.... :)




No comments: