Monday, February 2, 2009

Jalan-jalan ari sabtu

Ari sabtu ari tu jauh jugak aku berjalan-jalan. Pagi-pagi dh bangun nak pegi servis kete, lgpun d buat appointment seminggu yg lepas. So pagi tu tunang aku amik aku kt umah, then aku antar dia gi ofis (dia ari sabtu pun keje). Pastu terus je pegi servis kete kt Perodua Service Centre kt SS13. Malas aku nk pegi jauh2.. pegi dekat ngan umah jer... Appointment aku pukul 9 pg.. sampai jer. terus register then diorg check.. 9.10 dh masuk kt workshop... tapi hangin jugak aku kt pusat servis nie... pukul 11 pg tak siap2 lg.. perlh.. lama giler aku kt pusat servis tu hampir 2 jam.. mau tak hangin aku.. org yg lmbt smpi pun dh siap.. bukan aku buat sevis major pun... servis biasa jer pastu suh buat allignment ngan balancing.. memang lama giler.. bukan aku kata servis diorg teruk.. servis diorg okay.. tapi yg aku tak paham awat lama sgt servis kete tu...

Abis jer servis kete aku terus gi isi minyak kt BHP petrol.. isi minyak kt sini jimat (nanti aku citer kt post yg lain arr).. aku isi RM50 (full) then balik umah tido arr...lg pun tunang aku xabis keje lagi... tido kt umah smpi pukul 2 br terbangun.. then tunang aku call suh amik dia kt sunway pyramid (dia ada sesi karaoke ngan bos n ofismate dia). Siap-siap then amik dia terus gi makan mee goreng mamak kt usj 21.. mee goreng dia desap giler.. alar lori yg kt bawah pokok jer.. time ni ujan yg mencurah2 turun dari langit.. masa aku sampai xde org pun.. so makanlah dlm kete jer... tak lama lepas tu ramai plak yg datang.. hmm... rezeki ujan kot.. baru jer nak makan.. kanuk a.k.a amir azim call tanya bila nak sampai umah dia.. tunang aku suh tanya aku.. hmmm.. aku yerkan jerlah sbb dia dh masak.. makan mee goreng laju-laju then terus gerak gi setia alam kt jalan meru klang...

smpi kt umah dia.. kanuk dh masak mee sup.. makan lagi lah nampaknyer.. pastu apa lagi.. lepak atas sofa tertido lah nampakya.. tapi sebelum tu aku jumpa mainan best kt umah kanuk.. hehehe.. topeng transformers.. tunang aku nak beli lah tu...

Nilah topeng nyer (boleh ubah suara)

Kt umah kanuk smpi kul 6.. pastu kitaorg gi mid valley.. aku nak cari t-shirt... dok pusing2 kt mid xjumpa yg berkenan.. so tunang aku ajak pegi kt one utama.. so kitorg pegilah OU... kt OU kitorg shopping suar keje tunang aku.. then aku pun jumpa t-shirt yg berkenan.. hehehe.. pastu.. pujuk tunang aku suh belikan aku sandal... hehehe.. akhirnyer...dapat jugak..

Pastu kitorg gi makan kt UM sebelum singgah kejap kt umah Hajar.. tgk citer long khong 2.. pastu balik.. mata aku blh plak segar bugar puku 1 pagi tu.. So akulah yg kene antar tunang aku blk umah.. then br blk umah sendiri... Punyalah jauh aku jalan minyak masih ada 3/4 tangki.. jimat gak pakai BHP petrol ni

No comments: