Monday, June 1, 2009

Saga BLM 1.6 yang terbaru

Last weekend saya blk ke kampung.. rutin bulanan lah katakan.. ni lah agenda tiap2 bulan bg saya yg dok jauh dari family.. so kenelah menjenguk parents di kampung...

For me it's good going back home to see your parents, know how they doing right now erbanding hanya call sajer.. Lagipun saya rindu ngan masakan mak saya..... walaupun last month dh balik.. tapi rutin ni mesti kene buat tiap2 bulan.. yelah selagi saya masih bujang nie... kang dh kawen susah plak....

So masa kt kg tu.. masa tulah dpt baca surat khabar secara live... yerlah sblm ni asik bca online jerk.. weekend jerlah br blh pegang paper.... ternampak lah satu iklan new blm 1.6...

Hah.. betul...

Proton kuarkan BLM 1.6 tapi terhad jerk...




Yerlah sblm ni kan BLM 1.6 hanya untuk teksi sahaja... (saya pun blm pernah nampak lg teksi ni)... maybe atas permintaan ramai kot sbb tu proton kuarkan model 1.6 ni tapi terhad lah....

Apa yg terbaru pasal proton 1.6 ni... ia pakai enjin CAMPRO IAFM (rasa mcm enjin persona)... ingatkan pakai CPS.. klu pakai CPS memang saya suh tunang amik kete ni jerk..... tapi hanya ada color merah sahaja yerk.. and i think its only have for manual only.. .smlm check laman web proton edar ... check hanya ada model baseline for manual only.. xtau larr klu dh update skang....

The Limited New Saga includes power steering, power window, CD player, alarm/reverse sensor, front disc brake, 5year warranty, central lock and other standard accessories with price of New Saga BLM “Limited Edition” at only RM39,xxx for manual transmission only...

Hmm... xbyk pilihan kan... mungkin ada yg komplen to proton asking why they can;t buy 1.6 BLM.. so nak tak nak maybe proton has to release 1.6 model to customer...

yg model 1.6 ni same color for teksi but dont have stiker of teksi and also dont have the ngv...

hmm... ada yg nak kongsi pendapat...

pic kredit to www.kereta.info

1 comment:

Anonymous said...

ada lagi stok kereta ni? Teringin gak nak angkat satu.