Wednesday, July 21, 2010

Morning sickness yang teruk

Lama giler saya tak menulis dalam blog nie.. tak larat nak taip kt laptop nie.. huhuhuu.. I having a disaster morning sickness kay. boleh ke panggil morning sickness kalau dari pagi sampai malam asik nak muntah jerk...

Start je saya tahu saya pregnant, morning sickness tu dah jadi kawan karib dah. Dari kita yang aktif ni terus jadi tak bermaya langsung.. aiyooo... Mula-mula tu samada pagi akan kene morning sickness.. pastu tukar rutin plak.. petang sampai malam pulak asik muntah...

Tapi bila dah masuk 8 minggu lagi teruk mabuknya. Sampaikan naik kete pun boleh mabuk.. huhuhu... haru betul lah... Bila naik kete jer muntah, mana taknya teruk. Time nie dh xde pagi or petang. Dari pagi sampai malam asik muntah jerk.. Kalau sehari tu boleh muntah sampai 15 kali kay.. memang dh tak larat langsung dah. Time ni apa je yang makan mesti muntah baik. Macam saya ni bulimia plak.

Weekend je memang tido jer lah keje saya satu hari. memerap atas katil. Tak larat nak buat apa-apa pun. Ada tu teruk sangat nak tak nak kene gak gi klinik. Memang doktor pun cakap teruk giler saya punya mabuk masa pregnant. Sampai kasi minum air garam kay. huhuhu... Badan saya xcukup air dan zat.. sian baby kt dalam. Ubat jangan lah cakap. Macam-macam color saya dapat... Pstu doktor klinik tu suh refer gi hospital for more check up sebab tekanan darah saya rendah... huhuhu.. apalah nasib ku.

Skang dah nak masuk 10 minggu.. harap-harap makin kurang lah mabuk nie...



No comments: