Monday, January 25, 2010

Why I Like It Longer

Korang mesti pelik kan apsal lah tajuk post aku lain macam je bunyi nyer.. tapi jangan nak pikir bukan-bukan kay.. It's all abou the new handphone LG CHOCOLATE

Tapi saya bukan nak cerita pasal handphone tu tapi nak story to you all about my personal yang agak related kepada tajuk posting kite kali ni kay...


Klu korang tgk gambar saya yang terkini mostly saya berambut panjang dan lurus.. ( saya xpernah curl my hair).. Boleh dikatakan hampir 10 tahun saya dh berambut panjang.. hehehe... kalau gi potong rambut pun biasanya mesti kerat dalam seinci dua sajer.. sayang nak kerat rambut banyak.


Cuma ada sekali je potong rambut pendek paras bahu... tu pun nak menangis rasanya. Terpaksa potong rambut sebab rambut ujung dh rosak. Nak tak nak kenelah potong.. tu pun tangguh berapa banyak kali dah...

Tapi sebelum saya suka berambut panjang, Most of time during i'm teenanger.. I used to have short hair... Korang mesti tak percayakan.. Yes.. saya bermabut pendek ketika remaja. Boleh dikatakan sejak dari kecil sampailah saya ke sekolah memnengah. Most of the time, my hair are short dan kalau nak tahu saya akan trim rambut sebulan sekali..


So memang macam lelaki lah.. Masa tu memang saya tak suka rambut panjang.. Kalau rambut tu dh sampai bahu, mesti pegi salon tuk gunting sampaikan amoi kt kedai tu dh tau nak potong rambut saya mcm mana.

Lagi pun masa bersekolah menengah kene pakai tudung so memang sesuai lah bermabut pendek.. tak payah nak amik masa nak dandan rambut. Then afer finish my secondary school, saya boleh buat bet ngan my friends yang klu saya blh bela rambut selama 4 bln until SPM keluar diorg nk belanja makan.

Saya pun okay jer. Sanggup tu bela selama 4 bln. Lepas result SPM kuar esoknya terus potong rambut smpi pendek... Kelakar gak ingat time tu...


Tapi sekarang, saya lebih suka berambut panjang sebab my fiance.. en tunang.. He likes me to have a long hair.. Masa mula2 kenal pun saya berambut panjang. Hanya sekali je saya potong pendek sebab terpaksa (rambut saya rosak tu) tu pun bergaduh lama.. Hampir seminggu gaklah dia xtegur saya.


So for now I LIKE IT LONGER and prefer that way... Sekarang kalau suruh saya potong rambut memang xsanggup lah.. I love my hair... yerlah bukan senang nak jaga rambut.. maintenace memang tinggi.. thanks to en tunang yg sanggup sponsor... hehehe....


So the new LG CHOCOLATE are more longer than before which I like it.. More space to surf on it right....

No comments: