Saturday, October 16, 2010

Alahan ketika mengandung

Skang saya dah 5 bulan lebih dah. Kira dalam 22 minggu dah. Hah dah nak masuk 6 bulan dh usia kandungan saya. Tapi yang xbestnyer saya masih laig mengalami alahan. Ni bukan alahan mabuk ker loya. Semua tu dah berlalu. Cuma skang jer datang balik sbb saya xsihat. Kalau sihat. Laju jerk makan tanpa rasa was-was.

Saya mengalami alahan kulit muka yang terus. Kalau tgk muka saya skang memang teruk giler lah. Jerawat tumbuh dengan sesuka hati jerk. Pakailah apa saja memang xjalan punya. Masa awal-awal mengandung tu rasa xselesa sangat. Abis tiap2 hari cuci muka. Tapi still xde kesan. Then tukar plak produk.

Siap saya salahkan olay yang jadikan muka saya teruk. Tukar pakai garnier pun sama jerk. Makin bertambah ada lah. Then masa bali kg, mak saya bagitau saya kene alahan mengandung. Lepas mengandung insyaallah ilang lah jerawat tu.

En suami pun bising gak apsal muka teruk sangat. Jumpa sedara mara pun asik tanya benda yang sama. Tu yang skang jarang amik gambar. Muka i dh xlawa you....

No comments: