Friday, March 13, 2009

Street Fighter - Legend of Chun Li

Semalam aku berkesempatan tgk movie street fighter nie lepas abis keje.. Sepatutnya ari rabu ari tu aku ngan en tunang nak tgk watchmen tapi xsempat plak.. hmm.. So semalam sempat lah aku tgk citer ni seorg. Watchmen nak tgk ngan en tunang gak...

So aku citer sket pasal movie nie eh...

Street Fighter ni menceritakan tentang kehidupan Chun Li, Chun Li rapat dgn ayah dia seorg ahli perniagaan yg berpengaruh. Mereka ni sering berpindah randah kerana tugas ayahnyer. So mereka berpindah ke Hong Kong. Chun Li belajar wushu bersama ayahnyer .

Then 1 hari Bison datang menculik ayah Chun Li ni depan mata Chun Li. So sejak dari ari tu Chun Li xpernah jumpa ayah dia smpi dia dewasa. So bila dewasa Chun Li menjadi seorg pemain piano yg berjaya. Masa Dia buat persembahan dia telah menerima satu scroll lama.

So after Ibu Chun Li meninggal dunia, barulah dia mencari maksud tersirat dalam scroll dan dikehendaki mencari Gen di Bangkok. So bermulalah perjalanan Chun Li yg penuh dengan halangan untuk mencari ayah dia yg hilang...



So untuk citer ni aku kasi 3 bintang setengah.. Citer ni menarik gak tapi jalan citer dia perlahan arr.. aksi byk tapi camera mcm xsharp plak...

Tapi tu pendapat aku lah.. so sapa yg suka main games street fighter ni blh lah tgk movie nie... Aku rasa mesti ada sambungannya sbb masa last nak abis movie ni Gen ada kata nak pegi Jepun jumpa Ryu

No comments: