Monday, April 25, 2011

Ketibaan Airin - Part 1

Skang baru ada masa nak post pengalaman saya deliver Airin. Ni pun curi2 masa yang ada. Time Airin tengah tido jer boleh menaip.

Saya bersalin kat johor. So memang plan nak bersalin sana, dah prepare balik johor awal2 sket. bersalin pun kt Batu Pahat. Means, saya berpantang kt umah makcik. Mak ayah saya kerja lagi .So susah sket lah nak jaga saya.

Start rasa xsedap perut masa 15 Feb. Pagi tu bangun rasa perut lain macam jerk. Then terus gi mandi. Masa nak mandi tu nampak darah dah keluar sket. Bagitau mak long saya, so dia so siap2 nak gi hospital .Tapi saya relaks lagi, boleh mandi dulu, makan tengah hari dulu. Then baru gi Hospital Batu Pahat.

Sampai hospital check baru buka 2cm. So warded lah. Due saya esoknya 16hb sepatutnya. Petang tu ada rasa contraction sikitlah tapi xkerap. Macam sejam sekali. Lagipun contraction nya xlama.

Masa ni en suami kat kl, so sms lah diatgh hari tu yang saya dah masuk wad. Kelam kabut dia nak balik johor.

Duk hospital memang xbest. xde benda nak buat. Asik tido jerk. Nilah first time saya masuk wad. huhuhu.. kalau tak bersalin xkan masuk hospital nyer. Macam takut jer masuk hospital. Yang peliknya bila masuk hospital jer darah saya terus turun. Masa checkup monthly okay jer normal, tapi bila masuk hospital terus jadi 7.4 . Saya pun pelik...

En suami sampai petang tu gak. Cuak gak dia tgk wife dia nak bersalin. hehehe.....

Malam tu baru rasa contraction nyer makin kerap. Kekadang tu 10 minit sekali. Sampai xleh tido saya malam tu. Masa tu nak buat apa pun rasa tak selesa. Baring pun xselesa.

Nanti sambung lagi...

No comments: