Monday, December 13, 2010

Masalah Uri (Placenta)

Last week saya ada appointment for scanning kat Klinik Kesihatan. Tapi kali ni petang plak. So senang sket en suami nak hantar. Walaupn datang untuk scan jerk tapi kene tunggu sampai sejam lebih gak.

Biasalah klinik kerajaan. memang kurang sistematik. Saya datang awal lah gak. Appointment kul 3 ptg tapi dh tercegat kt klinik dalam kul 2 suku. Tapi kene panggil nombor kul 3 stgh.

Tu kalau dtg kul 2 suku. Kalaulah sya datang kul 3 mau taknya turn saya kt kul 5. Huhuhuhu.. Bilalah nak efisen sistem kt klini kesihatan nie.

So about the scanning. A bad news gak lah. Harap2 xdelah teruk sangat. Uri saya masih di tepi lagi. Sepatuntya uri ni kene duduk kat atas. Yelah saya dah 30 minggu dah. Almost 8 month. Tapi still kt tepi lagi. huhuhu....

Sepatutnya kedudukan uri (placenta) terletak diatas seperit gambar kat atas tu. Tapi for me, my placenta masih lagi di bahagian tepi. So kene tunggu dalam 2 minggu untuk pastikan uri tu naik ke atas. Kalau tak naik gak kenelah refer ke hospital. Huhuhuhu... Saya nak bersalin normal. Camner nie...

No comments: