Monday, November 16, 2009

Bandung - Day 2 ( Pasar Baru)

Sambung balik cerita Bandung.. Lama plak saya hold citer nie... tunggu dapat semua gambar baru best sekt nak post dalam blog.. So on second day.. kitorg gi shopping.. kemana tu yer


So pagi tu breakfast kt hotel.. after that terus gerak gi Pasar Baru... tapi sblm tu singgalh kt butik batik.. Kat sini jual pelbagai batik kay.. untuk kemeja ada, blouse for women ada, skirt pun ada... kira mcm2 ada tu.. tapi regenyer 100000 ke atas kay.. kualiti memang tip top.. mcm sutera plak batik tu....

Tak lama pun kt situ, sbb kitorg tak beli apa2 pun.. then terus shoot ke Pasar baru.... tempat yang dinanti-nantikan...





So Pasar Baru ni ada 7 tingkat klu xsalah ar... so memang take time lah klu nak pusing kt dlm Pasar Baru... tapi kitorg diber masa 3 jam je kat dalam nie.. so masuk terus cari barang yg nk beli....

Boleh tak saya abiskan masa 3 jam kt tingkat 4 dan 5 jer kay... tingkat lain xsempat nak tgk2... masa tak cukup.. memang rasa rugi betul lah....



Macam biasalah klu gi Pasar Baru, mestilah barang kiriman nyer.. telekung, kain pasang, kebaya kerawang.. memang rambang mata gaklah kt situ.....Yang blouse putih kat atas tu harganya dari 100000 ke 150000.. tapi blh tawar lagi tu... saya tawar dapat 80K tapi xbeli pun.. ingat nak beli ari ahad tapi terlupa plak... ada yang semi sutera dan sutera... kain memang lembut....



Kedai yang jual kain kebaya kerawang ni kt tingkat 4... memang rambang mata betul dalam kedai nie..... yang kebaya purple tu cotton kay.. harganyer 150K...



Yang ni plak kedainyer kt ujung ... yang sini murah sket dari kedai yang kt atas.. senang sket nk mintak kurang.. hahahaha... kt kedai nilah saya memborong kain pasang kiriman org... hehehehe....

Klu plan nk gi Pasar Baru saya syorkan kene amik masa yang lama kay.. 2 3 jam xcukup kt dalam nie.... klu tak jadi macam saya, ada barang xdan nak beli.. contohnyer blouse putih tu... huhuhuhu......



Kat kedai ni plak saya beli tshirt bandung tuk adik2 saya.. kain nyer memang sedap dipakai... klu nak beli sorvoniur baju.. saya syorkan kedai nie kay... harga tshirt 45k je...

Seterusnya.. lunch.....dan....

nantikan post seterusnya kay...

1 comment:

Anonymous said...

Hi Orked,

kami ada 1001 fabulous wedding gifts at very affordable price!!!
rugi tak jenguk our fotopage..

just click;
http://gardenofgalleria.fotopages.com/