Wednesday, October 30, 2013

Dalam Dilema

Sekarang ni saya tengah dalam dilema okay. Macam2 kene pikir.. Argh penig kepala eden. Patutnya dah trimester terakhir ni saya patutnya berehat, tenangkan fikiran. Ni takde nyer. Makin berserabut otak ni pikir itu ini...

Skang tambah lagi dilema terbaru. Adik ipar nak duduk sekali ngan kami. Kalau perempuan tu saya xdelah masalah sgt. Sama jantina. So kalau kene tinggal sorang2 adalah kawan nak teman. Tapi kalau adik iparnya lelaki nak buat camner tu.. Kalau ikut agama yang saya baca hukumnya adalah haram (betulkan kalau saya salah yer). Dan memang tak digalakkan duduk sekali. Yerlah saya boleh berkahwin ngan adik ipar apa.

Tapi mostly ramai yang abaikan benda ni termasuklah en suami. Dia duk pandang ringan jer. Lagi best takdenyer nak bincang ngan saya pasal nak ajak adik dia duk rumah sekali.

Kalau adiknyer belajar lagi ke masih remaja tu boleh lah saya consider. Yerlah baru nak kenal hidup, baru nak belajar berdikari. Tapi ni yang sorang nak masuk 30 thn depan dan lagi sorang nak masuk 25 thn depan. Kira dah besar panjang.

Memanglah senang duduk ngan abang sendiri. Tak payah bayar sewa rumah dan sebagainya. Untung diorg. Yang rugi adalah saya.. grrr.... itu satu hal lain lah. Bkn lah berkira sangat. Tapi sepanjang 4 thn dah jadi kakak ipar ni, mostly kalau keluar ngan kami yang tukang bayar adalah saya.

Kengkadang tu saya buat tak tahu jer. Saje xnak keluar duit kat atm. Bior duit kt wallet cukup2 je untuk kami satu family. Mana tahan kalau asyik kene payung je.

So kalau dh duduk rumah sekali korang pikirlah sendiri camner nanti. Confirmlah lagi senang lenang. Yerlah kat rumah saya tu semua lengkap. Astro ada internet pun ada. Yerlah kami amik pun sbb kitorg je nak guna. Astro tu pun my parent yang kasi sbb amik tambahan dari astro yang sedia ada kat kg. So bayar murah sikit.

Dan yg penting kalau dah duduk serumah tu diorg akan duduk smpi lah diorg kawen. Kalau perempuan tu logiklah jugak. Ni lelaki okay. Tentang aurat jangan lah cakap. Memang confirm xboleh lah sy nak bersinglet dan berseluar pendek bagai. Memang xde privasilah kt rumah sendiri.

Argh.. tensi aku pepagi ni. Dah sebelum ni tensi pasal kete en suami. Ni tambah lagi..

No comments: