Friday, April 27, 2012

I love breastfeed

Kenapa saya suka breastfeed my daughter. Yang pertama sekali adalah senang. Sangat senang actually. You can do wherever you want. Takde masalah nak breastfeed anak kat mana-mana pun. Yang kedua tak payah susah2 kan diri nak bawak susu lah, air panas lah, air suam lah. Buat berat beg jerk. Ketiga, para suami memang relaks habislah. Keempat. your bounding tu semakin kuat

hehehe.. tu kalau orang tanya saya lah. Kenapa saya nak breastfeed anak saya. Kalau tanya en suami confirm dia jawab JIMAT. Mana tak jimat, tak payah kuar duit nak beli susu formula. Lagipun susu saya banyak lagi. Kenapa nak putuskan dari anak.

Ni dah tido after bf


Actually amat senang kalau kita breastfeed anak. Kat mana2 pun boleh bf. Cuma pandai2 cover jerlah. Jangan nampak benda yang tak patut nampak. Lagipun sekarang kt shopping mall memang dah sediakan ruangan untuk menyusukan anak. So apa ada masalah lagi. Tapi budaya kat Malaysia masih ketinggalan sket lah.


Pengalaman sayalah, Kalau nampak jer saya bf anak kt khalayak ramai semua orang buat muka pelik. Buka saya pakai baju dedah sana sini ker pakai short pendek bebeno ker. Siap saya cover lagi. Tapi still pelik tgk. Apa tak pernah tgk ibu kasi anak dia minum susu ker? Nasib baik suami memang memahami dan menyokong 100 %.

Selain tu kalau keluar rumah paling senang nak siap, masukkan pampers beberapa helai ngan wet wipes dalam handbag pastu dah boleh gerak. Tak payah nak bawak beg banyak2 nak gi jenjalan. Sumbat jer semua dalam handbag saya. Air panas xpayah nak bawak dah. hehehe



No comments: