Showing posts with label Stroller. Show all posts
Showing posts with label Stroller. Show all posts

Friday, May 30, 2014

SCR 12 to let go

*SOLD*


Salam semua, ingat tak saya ada post pasal stroller scr 12 yang beli tahun lepas. Skang nak let go lah stroller tu. Sbb jarang sgt digunakan. Asyik terperap je dalam rumah. Jarang guna sebab ada stroller lain.





Features :
•Suitable from birth till 4 years (<17kg nbsp="" p="">
•Innovative design and portable lifestyle stroller 
•Lightweight aluminum frame 
•Adjustable backrest and footrest 
•Can be in forward or rearward facing 
•Traveling system: Compatible with C100 with additional adapter   

- Stroller still in great condtion, rarely use.
- Reason to sell - rarely use. Like to babywearing
- COD area puchong, seri kembangan dan nearly area

Asking price  RM 520

Can whatapps di 012-3415318 or sms 018-3191963

*STRICTLY NOT FOR FUSSY BUYER & FOR SERIUS BUYER ONLY!*



Tuesday, November 19, 2013

Stroller SCR 12

Kira adalah sikit barang untuk new baby ni saya dah beli. Beli sikit2 every month. So takdelah rasa duit tu mengalir macam air je kalau beli sekali gus.. hehehe.. ni sebab belajar dari pengalaman. Dulu masa Airin, dah masuk 8 bulan baru nak beli semua. Hah apa lagi, tutp mata jerlah bila time bayar. Pastu bila dah masuk 8 bulan memang penat jgn lah cakap. Jalan sikit je nak duduk. Cama en suami xbising. Cari barang baby dari pagi smpai malam tak siap2.

Untuk adik si Airin ni kitorg plan memang nak beli stroller yg lain lah. Yerlah Airin dah ada stroller dia sendiri. Tapi mcm kurang sesuai je untuk newborn. So en suami cadangkan beli je dari newborn smpi besar. So boleh pakai smpi lunyai...

So lama gak lah kitorg usha stroller yang sesuai untuk newborn ke 3 or 4 tahun. Nak beli Quinny Zapp Xtra en suami dah bangkang awal2. huhuhu... sedih tak.. bukan pakai duit dia pun.

Masa weekend jalan-jalan kt Sogo ternampak lah SCR 10. En suami dah berkenan dah dengan designnya tapi yang kureng sket adalah tayar. tayar dia beso. Memang lh muat masuk kete kitorg tapi kalau dah masuk bonet terus penuh. How....

So the other weekend jalan2 kt sunway ternampak lah pulak SCR 12. Itu terus jatuh cinta lah en suami. Yerlah bila dah lipat xamik byk space. Ingat nak terus beli tapi ada color purple je. terus mcm.. hmmm... Sbb stroller Airin dah color purple, so kitorg nk color lain lah. Lagipun SCR 7 xde design color purple tu. So dh tak sama design nanti.


Last-last masa beli barang baby kt aeon OU, ternampak SCR 12 ni color merah kelabu, apa lagi terus beli time tu jugak. Kang dah abis stok susah lah pulak. Lagipun harganya masa dalam promosi lagi. Karang dh naik harga payah gak.



So tinggal SCR 7 jelah yg belum beli lagi. tu tunggu Aeon card member day. Sebab harganya lagi murah.. hehehe... So boleh beli yang sama design.

Tuesday, May 15, 2012

New Stroller

Memang dah plan lama nak tukarkan stroller si Airin ni. Lagi pun en suami asyik bising je stroller lama dia besar sangat. Kalau boleh nak cari yang lipat mcm payung. So boleh jimat space. Kalau balik kg pun boleh bawak barang banyak. Bonet kete besar tapi still xmuat.. camner tu. Kalau stroller yang lama tu memang amik setengah space bonet. So kalau jenjalan ke balik kg barang kene limit. Kalau terlebih kene letak dalam kete plak. Sian plak airin xleh baring dalam kete.


So mencarilah saya stroller Airin yang baru. Yang penting sekali boleh recline smpi boleh baring. Senang Airin nak tido dalam stroller. Harga mesti dalam budget. En suami dah kasi amaran stroller tak payah beli mahal2. hehehe...



Akhirnya jumpa gak stroller yang berkenan di hati. Kitorg pilih Halford Fliplite. Yang ni boleh recline smpi abis. Dan juga sesuai dari 0 Bulan smpi 4 tahun. So dari baby smpi toddler boleh pakai stroller nie. Pastu stroller nyer ringan jerk.

More Info
  • Recommended from birth and up
  • Holds up to 18kgs
  • Five-point safety harness for maximum security
  • Umbrella fold
  • Carry handle for easy portability
  • Height adjustable shoulder straps
  • Lockable, front swivel wheels
  • Shopping basket hold up to 3.5kgs
  • 4-position seat recline
  • Stroller Weight: 7.2kgs
  • ECE 44.04 Approved Standard
  • ISO9001:2000 Certified
Specifications:-
  • Product Weight: 7.20kg
  • Packaging Dimension: 27cm (L) x 20cm (W) x 109cm (H)
  • Packaging Weight: 8.30kg

Ada macam - macam color tapi saya pilih color Lavender. Saya beli kat Camy Babyland kat Sunway giza time sales. So dapatlah harga murah sket. 

Monday, November 21, 2011

Jatuh cinta dengan SCR 9

Tajuk memang xboleh blah punya.. Asyik jatuh cinta jerk. Berapa kali nak jatuh cinta pun xtahulah. Hehehe...

Sebenarnya saya dah berkenan sangat ngan stroller nie, SCR 9. Baru jer launch 2 bulan lepas. Memang menariklah. Sampaikan en suami pun turut suka. Nilah peluang baik. Nak suh belikan stroller baru. Boleh gitu..

Stroller lama tu kita jual lah. hahaha.. Yang SCR 9 ni boleh terus jadi basket baby. So baby boleh baring dalam tu. Yang lain sama jerk mcm SCR6.

Semalam masa pegi expo ibu & bayi xde plak SCR 9 ni kat booth sweet cherry. Ke saya yang xnampak. Ramai sangat org. Si Airin dah cranky nak susu. Tapi en suami suh susukan kat jusco. Sebab dia kata ramai sangat org, so panas kat dalam tu.

So sempat tgk gitu2 jerk kat expo. Barang yang dicari xjumpa plak. Masa sampai tu kan booth Avent tgh ada sales murah. Tapi kang beli botol baru, botol kat umah ada lagi 2 tak guna. membazirlah plak. Cari botol mimijumi xjumpa plak. So tgk mcm tu jerk.