Showing posts with label Hobi. Show all posts
Showing posts with label Hobi. Show all posts

Wednesday, October 19, 2011

Hobi terbaru - TV series

Skang saya dah ada hobi terbaru. Selain melayan Airin. Okay penat kay layan Airin. Itu budak sudah xreti duduk diam. Abis satu umah nak ditawafnya. Penat maknyer kay. Dahlah kurus, makin kuruslah nampaknya.

Skang saya tengah giler tengok tv series. Aiyoo.. sebelum ni drama korea, skang org putih plak. Ni sebab drama korea xde yg best skang. Lagilah kt umah boleh dapat internet 24 7 lagilah laju jer saya tgk. Sampai xsabo nak tunggu next episod.


Skang saya tengah layan Grey anatomy season 8, Gossip girls Season 5 dan jugak Merlin season 4. Muahaha.. best giler melayan tv series nie. Lagi-lagi ujung minggu. memang melekat jerlah kt monitor. Muahaha...



En suami okay jerk. Dia lagi suka dapat main games. Kekadang bising gak. Ajak kuar jenjalan, tapi xde nyer saya nak. Dah seronok tgk mana boleh stop.



Tu yg skang xsabo nak tunggu episod seterusnya. Kat Malaysia lambat sgt nak tayang. Macma gossip girls, kt tv8 baru season 4 kay. kat US dah season 5. hehehe... Sama gak ngan grey anatomy dah season 8 dah.

Wednesday, October 7, 2009

Novel terbaru

Pasal port dickson part 2 nanti lah ek... saya xde idea nk tulis apa.. gmbr pun xcari lg.. so citer lain plak.. Hobi saya suka baca buku.. kt mana2 pun blh baca buku kay.. klu br beli buku baru ker novel baru ker.. mesti nak abiskan time tu jugak.. sanggup tu tido lambat.. hahahaha...

So ahad lepas after blk dr pd, singgah Pyramid kejap.. Citernya nak beli wiper kete je.. last2 singgah kt Popular.. so mcm biasalah.. mesti nk cari novel baru.. En tunang xsuka sgt saya masuk kedai buku.. sbb bila dah dpt buku nanti saya lupakan dia.. hahaha....



Skang saya ni peminat Kaki novel.. sblm ni suka baca novel Alaf 21.. skang dh kurang sket.. sbb citer nya dh kureng sket...



Ni antara koleksi terbaru Kaki novel.. dok belek2 novel tu tapi xbeli pun.. en tunang suh cepat.. so lain kali lah saya beli.. huhuhu...

Wednesday, July 15, 2009

Jahit Manik

Actually ni first time saya citer hobi saya kay.. selain tgk wayang.. saya sgtlah suka menjahit manik.. ni bukan buat gelang ke rantai.. saya suka jahit manik kt baju.. so klu dpt baju kurung br jer.. cepat2 je sy jahit.. nk kasi lagi lawa lar kan...

Minat saya kt jahitan manik ni disebabkan oleh Nilli, dia yg perkenalkan kepada jahitan manik last year.. so sejak tu semakin suka menjaiht.. dr xbuat apa2 kt umah.. so saya jahitlah manik smbl tgk tv..

Kekadang tu punyalah syok smpi xsedar dh siap... nasib baiklah en tunang menyokong... siap belikan saya kota peralatan nk simpan barang2 jahitan manik nie.. nanti saya amik gmbr kotak peralatan saya kay....

Mostly idea tu dtg gitu saya kekadang tgk design org lain, amik sikit2... kira campur2 arr... selain tu saya ada gak beli buku jahitan manik nie... Nak belajar ni kene rajin sket baca buku, tanya org kay... nanti byk lah ilmu kita dapat... xsalah melabur utk kepuasan diri....

Ni antara koleksi jahitan manik saya kay....


Ni blm siap lagi


Masa Wedding my sister

So raya dh nak dekat nie, meh ramai2 kita letak manik kt baju raya kita...


Tuesday, June 9, 2009

The Twilight saga

Sebenarnya saya ni peminat citer twilight.. ingat masa mula2 tgk movie ni kt wayang.. xpasti masa tu tak pasti citer ni pasal apa ek... tapi disebabkan tgk trailer movie twilight mcm best jerk... so paksalah en tunang (masa tu still bf lagik) tgk movie nie... dia dok bising citer apa lah yg nk ditgk nie... hehehehe....




So masa tu tgk kt cineleisure... memang teruja lah tgk movie nie.. yerlah edward cullen tu hensem bangat.. asyik tersenyum2 jerk tgk citer nie siap en tunang kata agak2 arr nak feeling.... tu lah first time saya jatuh hati ngan this movie...

So lepas tu barulah tau twilight nie came from novel story... novel Stephanie Meyer... so riki2 lah kt kedai buku ada tak novel nie.. .xde plak jumpa...

So dlm masa yg sama cari gak movie nie kt torrent.. yerlah takkan nak tgk wayang byk kali.. klu citer ni dh abis tayangan celah mana saya nak tgk... akhirnya dapat gak cari movie twilight nie... skang hampir 20 kali kot saya dh tgk movie nie.. tak terkira plak berapa byk saya tgk.. hehehehe...

Akhirnya skang saya dh pun beli novel twilight saga nie.. hehehe... giler tak... semata2 addicted to this movie... tapi saya xbeli lagi novel twilight but i buy new moon.. hehehe.... smbgan dari twilight.. sbb dh tau apa citer pasal twilight but nak tau kesinambungan nyer... ari tu kan saya dh letak trailer new moon... so eager to know what the story is so belilah novel nie....


So saya dh abis dh baca novel nie.. hehehe.. skang tgh baca Breaking dawn... saya dh baca gak novel after new moon nie... Eclipse... br semalam abis baca.. so today smbg plak ngan breaking dawn...

So a litle bit about new moon... sambung from twilight...

So bella will celebrate her eighteen years old... and Alice nak buat birthday party for bella... So masa birthday party bella.. her get a paper cut and setitis darah drop to the carpet and make Jasper menganas... so Edward terpaksa menolak bella untuk menghalang Jasper.. So time tu Edward realize yang bila bella bersamanya, nyawa bella dalam keadaan bahaya.. So he left her to make bella get a normal life...

tapi bella menyepikan diri smpi Charlie risau.. so Charlie ask bella bergaul balik ngan kawan2... so Bella kembali rapat ngan Jacob.. One thing she realize when she doing something thrill or merbahaya... she can hear edward voice....

Smbgannyaer.. korang kene beli arr novel nie.. klu xnak beli kene tunggu movie ni kuar ujung tahun....hehehhe.... nanti saya masukkan plak pasal eclipse eh...

Skang Popular book tgh adakan sale.. so murah sket arr beli buku...



Tuesday, May 19, 2009

Rubic Cube

Skang aku tgh giler benda nie...

Ni pun disebabkan si elly... pinjam rubic cube kak sue dok main2 depan aku tapi xjadik2.. so aku try arr buat.. memang susah (sbb aku xtau) tapi syok...

Mirror Rubik Cube

So aku bgtau arr kt en tunang... aku nak beli ni satu arr.. hehehe...

So ahad tu aku sempat tarik dia gi Toy n Rus kt OU... ingat nak terus beli arr.. tapi bilaa tgk rege mak aiii... kene pikir nie...

Harganya RM26.90

Xpun aku mintak jadikan birthday present jerk arr.... besday aku bulan nie... hehehe.... nak yg 3X3 jerk... tu jer yg aku nak buat... byk2 kang pening kepala aku....



tapi bkn dr en tunang yerk.. en tunang saya nak yg saya dh bgtau ari tu yerk... hehehe....