Friday, April 18, 2014

Taska Baru Dunia Elit

Citer dah lama tapi baru nak masukkan. hehehe.. terlupa plak ada dalam draft. Skang Airin dah tukar taska dah. Still Lagi Taska Dunia Elit cuma berpindah rumah je. Skang pun adiknya Khaidir pun hantar situ sekali. Senang nak ambil. Walaupun yuran a bit mahal tapi takpelah asalkan dijaga dengan baik dan selamat.

Love the new taska kat PUJ 7 nie. Cantik giler okay. Owner biat renovation lawa sgt.




Di sini lagi kemas dan teratur. Yuran pun abit mahal. tapi xpelah.. hehehhe....Untuk tahun ni jerlah. next year maybe nak antar Airin gi proper school lah.

Saturday, April 5, 2014

JumpSac Orbit for sale

*SOLD*




  • JumpSac orbit for sale
  • Hanya guna sekali sahaja. Condition is great. Like new
  • Suitable for baby to toddler 
  • Can COD. Seri Kembangan, Puchong or nearly area
  • Nett Price RM 319
Asking price RM 270

Can also whatapps at 0123415318

Thursday, April 3, 2014

My baby boy

Lama plak amik masa nak uplad gambar baby yang kedua nie.. Sian dia. A bit busy sikit.. Hidup tengah tak tentu hala ni. Dugaan dari Ilahi so kita terima dengan redha je.

So skang saya kenalkan my new member dalan family. Alhamdulillah saya dapat anak lelaki. So dah sepasang dalam family. Rezeki Allah nak beri.


Ni pic nyer fresh from oven. hehehe.. Nama yang diberi Muhammad Khaidir. En suami nak letak Muhammad kat depan. So tugas saya kene cari nama kat belakang. Jenuh juga. Hampir seminggu lebih baru dapat nama dan gi daftar.

Biasalah ada nama saya suka, en suami tak suka plak. hmmm...

Dilahirkan pada 12 Januari 2014 bersamaan 10 Rabiul Awal. Alhamdulillah, anak-anak saya lahir bulan Rabiul Awal. Bulan kelahiran Rasulullah.

Ni pun lahir dah terlewat hari. Lewat 4 hari. Sepatutnya my due is 8hb Januari.

Nanti saya smabung lagi kay...

Monday, March 10, 2014

i'm Back



I'm back.. hehehe.. lama giler bersarang blog eden ni. Lama sangat bercuti. Yerlah bercuti pantang je 2 bulan. penuh tangan kiri dan kanan nak layan 2 orang anak sambil berpantang. huhuhu....

Alhamdulillah, saya selamat melahirkan baby boy. So alhamdulillah dapat gak sepasang anak. So sekarang dalam proses nak adjust life dgn 2 orang anak.

More update to come..

Tuesday, November 19, 2013

Stroller SCR 12

Kira adalah sikit barang untuk new baby ni saya dah beli. Beli sikit2 every month. So takdelah rasa duit tu mengalir macam air je kalau beli sekali gus.. hehehe.. ni sebab belajar dari pengalaman. Dulu masa Airin, dah masuk 8 bulan baru nak beli semua. Hah apa lagi, tutp mata jerlah bila time bayar. Pastu bila dah masuk 8 bulan memang penat jgn lah cakap. Jalan sikit je nak duduk. Cama en suami xbising. Cari barang baby dari pagi smpai malam tak siap2.

Untuk adik si Airin ni kitorg plan memang nak beli stroller yg lain lah. Yerlah Airin dah ada stroller dia sendiri. Tapi mcm kurang sesuai je untuk newborn. So en suami cadangkan beli je dari newborn smpi besar. So boleh pakai smpi lunyai...

So lama gak lah kitorg usha stroller yang sesuai untuk newborn ke 3 or 4 tahun. Nak beli Quinny Zapp Xtra en suami dah bangkang awal2. huhuhu... sedih tak.. bukan pakai duit dia pun.

Masa weekend jalan-jalan kt Sogo ternampak lah SCR 10. En suami dah berkenan dah dengan designnya tapi yang kureng sket adalah tayar. tayar dia beso. Memang lh muat masuk kete kitorg tapi kalau dah masuk bonet terus penuh. How....

So the other weekend jalan2 kt sunway ternampak lah pulak SCR 12. Itu terus jatuh cinta lah en suami. Yerlah bila dah lipat xamik byk space. Ingat nak terus beli tapi ada color purple je. terus mcm.. hmmm... Sbb stroller Airin dah color purple, so kitorg nk color lain lah. Lagipun SCR 7 xde design color purple tu. So dh tak sama design nanti.


Last-last masa beli barang baby kt aeon OU, ternampak SCR 12 ni color merah kelabu, apa lagi terus beli time tu jugak. Kang dah abis stok susah lah pulak. Lagipun harganya masa dalam promosi lagi. Karang dh naik harga payah gak.



So tinggal SCR 7 jelah yg belum beli lagi. tu tunggu Aeon card member day. Sebab harganya lagi murah.. hehehe... So boleh beli yang sama design.

Friday, November 1, 2013

Coffea Coffee

Thank to cik hadrawillin, say dah terpengaruh nga new coffee cafe. So ketepi semua cafe lain yer.. Dah xpandang dh starbuck ke, coffee bean ke san francissco. Eh jap.. san francisco kene pandang sebab dia ada buy 1 free 1.. hehehe

Tapi xsemua tempat ada outlet Coffea Coffee ni. Actually cafe no from Korea. Tu yang teruja lebih sikt. Yerlah mostly cafe coffee yang ada kt Malaysia ni basiclly came from US. so bila ada yang dari Asia teruja nyer lain macam.

Coffea Coffee yang saya pergi ni outletnyer kt Sunway Pyramid. Senang je nak cari. Ia terletak kt LG1, berhadapan dengan escelator dan juga satu floor ngan Starbuck on new wing yer. Kira dekat ngan Sunway Lagoon.



Kat Coffea Coffee ni ada 2 jenis coffee samada Maestro or Madonna. Maestro ni rasa dia kuat berbanding Madonna. So saya yg kurang suka coffee yg pahit bolehlah try Madonna. Sebab kitorg order madonna for our Americano. Tapi sebab saya pregnat saya order based chocolate or caramel sahaja..



So enjoy the pic....